Wyszukany temat: kto płaci opłatę recyklingową za reklamówki
Opłata recyklingowa za reklamówki – kto płaci?
Od 1 stycznia 2021 roku w Polsce obowiązuje nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która wprowadziła opłatę recyklingową za plastikowe reklamówki. Która ze stron, czyli sprzedawca czy nabywca, powinna ponieść koszty związane z tą opłatą?
Zgodnie z nowymi przepisami, opłata recyklingowa za reklamówki wynosi 20 groszy za każdą sztukę. W przypadku sprzedaży towaru, który jest pakowany w reklamówki, koszt ten ponosi sprzedawca. Natomiast w przypadku wykorzystania reklamówki do osobistego celu, to koszty te ponosi nabywca.
Co istotne, opłata recyklingowa za reklamówki nie jest pobierana przez sklepy czy hipermarkety, a przez producentów lub importerów opakowań. To oni są odpowiedzialni za odprowadzanie opłaty do właściwych instytucji, które zajmują się recyklingiem i utrzymaniem czystości.
Warto także pamiętać, że opłata recyklingowa za reklamówki nie dotyczy opakowań z tworzyw sztucznych, które są nieodłączną częścią produktu (np. plastikowe nakrętki na butelkach). Dotyczy ona tylko plastikowych reklamówek, które służą do transportu zakupów.
Podsumowując, opłata recyklingowa za reklamówki jest nową opłatą obowiązującą w Polsce od 1 stycznia 2021 roku. Koszt ten ponosi sprzedawca w przypadku sprzedaży towaru, który jest pakowany w reklamówki, natomiast nabywca ponosi koszty, jeśli wykorzystuje reklamówki do celów osobistych. Pamiętajmy, że producenci lub importerzy opakowań są odpowiedzialni za odprowadzanie opłat do właściwych instytucji.